Evs nam-ı diğer Agh

Hâlâ pek çoklarının hakkında hiçbir şey bilmediği bir program agh. Bu linke tıklayarak pek çok detaya ve bilgiye ulaşabilir isteyenler gerçi. 18-30 yaş arasındaysanız, bu program tam size göre: araştırın, bulun, sorun ve öğrenin. (çok üşengeç olanlar- biraz bilgi sahibi olduktan sonra bana da sorabilirler:)) hiç araştırmadan da kapımı çalmayın yani.. şaka şaka.. her daim yardımcı olabilirim kendi deneyimlerim çerçevesinde)

Şimdi.. Neredeyse 1,5 sene öncesinde daldım ben bu agh'nin içine ve o zamandan beri yaptığım araştırmaların, gönderdiğim başvuruların haddi hesabı yoktur herhalde.. Mailimde gönderilmiş öğelerden bir derleme yapsam, ciddi şekilde ilk 3'te yer alırım herhalde agh başvurusu gönderenler top ten hit list'te.. Rakam o kadar fazlaydı ki, ama bu başvuruların yarıdan çoğunu bilinçsizce gönderdiğimi de itiraf ediyorum. En dürüst, içten yazdığım ve istediğim projeden kabul aldım bu arada(İspanya-Zaragoza). yılmadım, vazgeçmedim, belki arada inancımı da kaybetmiştim ama toparlandım.. sonunda da tüm belgelerim tamamlanmış ve 2 gün içerisinde İstanbul'a, İspanya Konsolosluğu'na, vize başvurusu için giderken buluyorum kendimi.   

Uzun, zorlu, yorucu bir süreçti en başından bu yana.. Vize başvuru sürecim nasıl olacak henüz bilmiyorum ama onu da 2 gün içinde öğrenmiş olacağım ve ardından da vizeyi bekleme.. hazırlık.. valiz.. derken birden elimde uçak biletim, Adnan Menderes Havalimanı'nda el sallarken bulabilirim kendimi.. Projem 10 Ocak'ta başlayacak ve ben ancak bu hafta başvuruya gidebiliyorum. Evrakların posta yoluyla geliyor olması biraz can sıkıcı olsa da -çünkü orjinal evrak her zaman iyidir, riske atmaya değmez kendimizi mottosundan yola çıkıyoruz bu noktada- eninde sonunda toparlandı ve artık kuyruğuna gelmiş bulunmaktayım. vize başvurusunda toparladığım ve benden alınan evrakları vize başvurusundan sonra yazacağım, zira İspanya için bu hep bir sıkıntı içeriyor. İnternette çok net bilgi yok, İstanbul'a başvurmaya gideceğim ben ama Ankara Büyükelçiliği' nin sitesinden evrak listesine bakıyorum.. falan filan.. agh'de gidilen her ülkenin vize prosedürü farklı olduğu için, başkalarından duyup da öyleyMİŞ, ama o şöyle yapMIŞ demek çok doğru değil. Herkes kendisinden sorumlu ve bu şekilde hareket etmeli.. Benim gönderici kurumum benden 2 ay önce İspanya-Barselona'ya da bir gönüllü daha göndermişti, ben O'nunla da konuşup bilgi alabildim bu süreçte..

Yazacak çok şey var, gönderici kuruluş bulma, proje başvuru süreci, kabul süreci ve sonrası, ayrılış öncesi eğitimi vb gibi.. devamını en kısa sürede ekleyeceğim.




Akredite Kurumlar ve Projelerine tıklayıp bakın.. Araştırın.. Proje tanımlarını okuyun.. ama en başta karar vermek önemli, sonrasında azim geliyor zaten ister istemez:)


****

Bana gelen mailllere verdiğim yanıtları da derledim onları da paylaşıyorum aşağıda:

MERHABA,

öğrenci misin bilmiyorum ama benim okulum bitti, o sebeple okul derdim yok. ama okul bitirmeden gitme hedefin varsa, ve 6 aydan uzun(12 aya kadar olabilir bu süre de) gitmeyi düşünüyorsan (çünkü kısa dönemler de var. yani 3 haftalığına bile gidebiliyorsun) elbette ki okul işin sana kalmış. uzasın banane diyorsan onu göze almışsan başvurabilirsin okurken. yoksa son senende başlarsın bu işlere ve mezun oldugun gibi kabul de almışsan gidersin. sorunun kalmaz böylece okul derdi diye.. ki bence mantıklısı da bu, uzun dönem gidecek biri için okulunu bitirmeden bu işlere bulaşma derim. sadece bir tavsiye tabi, sen bilirsin. 

AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ'ne gelince.. bu program TÜRKİYE ULUSAL AJANSI 'nın sürdürdüğü bir program ve çok detaylı bir yazı var sitelerinde. oraya bakmanı tavsiye ediyorum zira ben o şekilde 40 madde yazarak açıklayamam:) ama blogta bahsetmiştim biraz ahg'den de:

http://gokceowyn.blogspot.com/2010/12/evs-nam-diger-agh.html

ama asıl link bu, ulusal ajansın kendi sitesinde, burayı okumanı tavsiye ediyorum :http://www.ua.gov.tr/index.cfm?action=detay&yayinid=212598764F3641BF52F056D6A8C57F623A5FB&CFID=4016101&CFTOKEN=84859985

detaylıca oku, sonrasında soruların varsa yine yazarsın.


not: ispanya'ya başvuru nasıl oldu diye sormuşsun, bu ulusal ajansın sitesini okursan orada bir link göreceksin. 

*Akredite Kuruluşlar Veritabanı diye oraya girip ülke seçebiliyorsun ve açılan sayfada çok detaylı açıklanmış projelere ulaşıyorsun seçtiğin ülkenin. haliyle oradan bakacaksın. ben oldukça fazla başvuru gönderdim. öyle böyle değil gerçekten çok fazla 500'den fazladır diye düşünüyorum. hatta çok daha fazla bile olabilir.

ve çok uzun süre kabul alamadım. sürekli gönüllümüz var, bir sonraki döneme tekrar yaz gibi klişeleşmiş yanıtları alıyordum. ama sonra birinden yanıt alabildim. benim mezuniyet alanımla yanıt aldıgım proje örtüşüyor. projem göçmenlerle ilgili. haliyle ilgi alanı ya da okudugun bölüm önemli değil dense de, önemli aslında bir yerde. 

o sebeple, başvurdugun projelerin konuları kabul aldıktan sonra önemli senin için. mesela ben çok fazla başvuru gönderdim ve genelde, gençlik, eğitim, sanat, kültür, ayrımcılık vb. konularındakilere yolladım. 

örneğin çocuklarla çalışamazsan ya da engellilerle ya da yaşlılarla vb.. o projelere başvurmayacaksın daha en baştan. yine de seçim senin tabi, ben kabulü alayım da gerisini hallederim diyorsan sen bilirsin.

bu arada, ben daha gitmedim, böyle yazıyorum ama proje, şehir, kalacağım yer, çalışacağım kurum.. sadece yazışmalar sonucunda biliyorum bazı şeyleri, henüz hiçbiriyle karşılaşmadım. aslında oraya gittikten sonraki düşünce ve fikirlerim daha önemli bence. zira daha gitmeden böyle ahkam kesmek kolay, bir de yaşamak ve zorluklarını görmek lazım diyorum..
0 Responses