Bir Evs-AGHci İspanya Vizesine Başvurursa..

AGH yapmak isteyenlere ufak bir tavsiye.. önce bu sayfayı yalayıp yutmalılar:)
işte o sayfa!!

-->  TIKLA -->

9 Aralık 2010


8 Aralık sabahı bir gece öncesinde geldiğim İstanbul'daki İspanya Başkonsoluğuna gittim 8'e çeyrek kala çıktığım  Beşiktaş'taki arkadaşımın evinden..


Herkes gözümü o kadar korkutmuştu ki, "sabahın köründe git, saat 7'de bile önümde 40 kişi vardı benim.. " vs vs gibi çok uyarı almıştım ama buna rağmen, benim planladığım saatten geç gittim ben de.. Sabah bir rahatlık geldi nedenini ben de bilmiyorum, hatta yerini bilmiyor oluşuma bile çok fazla aldırmıyordum evde çıkarken.
 
Beşiktaş'tan bir taksiye atlayıp, yaptığım google earth çalışmaları sonucunda metro city'nin oralarda bir yerde inmem gerektiğini biliyordum Levent'te. Taksiciye de söyledim "Levent Karanfil Sokak'ta İspanya Konsolosluğu'na gideceğim ama biliyor musunuz?" diye. "Metro City'nin karşısında içeri girilerek gidilecekmiş" dedim. Adam da "orada bir konsolosluk biliyorum ama bakalım" dedi. ? Sonuçta, tam önünden inen bir minik yokuş var konsolosluğun, orada indim ve 8 gibi önündeydim, kapıda 5 kişi vardı. Ben "sıra var sanırım değil mi?" diye sorunca "evet sen 6. sın " dediler:)) "Vay be amma ballııyım" diye kendi kendime gülümsedim. En azından baştan güzel başlamıştı, sonra 8,30 gibi kapıdan güvenlik görevlileri A4 kağıt verdiler ve liste oluşturmaya başladık. İsimlerini ve kaç pasaport vereceğini yazdırdı herkes.

Bu sırada, hoş sohbet amcalarla geçirdim vaktimi ve bir takım bilgiler de edindim. Bir tanesi Zaragoza'ya gitmiş ve orasının çok güzel olduğunu söyledi bana. Benim gideceğim programı tabi ki duymamışlardı ve ben de iyice açıklayıp anlattım. "Araştıralım bunu" dediler. İzmirli olduğumu öğrenince "Barselona daha İzmir gibi, Madrid ise Ankara'ya benziyor. Zaragoza biraz soğuk ama çok güzel bir şehir" dedi bir tanesi. Ben de duydukça böyle şeyleri zaten motivasyon tavan yapıyor iyi oldu yani başvuru öncesi. *yalnız o soğuklarla nasıl baş edeceğim bir İzmirli olarak ben de merak ediyorum** ama bizim de bir AYAZımız vardır ki, soğuk kar kış halt eder yanında.. estiği an kılcal damarlarınıza kadar üşürsünüz.. öyle bir eser ki, sadece anlatılmaz yaşanır diyorum**

Konumuza dönelim,

8 Aralık günü yaptığım başvuru faslına gelelim şimdi.

Başvuru gişesindeki görevli hanım "Erasmus'la mı gidiyorsun?" dedi bana, "hayır 'avrupa gönüllü hizmeti' " dediğim an da "sizin vizeler çok geç çıkar 3 ayı bulur" dedi direkt.. (BKZ.daha başvuruyu almadan moral bozan insan modeli) 

Neyse sonra belgelerimi aldı, başvuruda sorun yaşamadım çok hızlı ve kolay oldu. sıra da beklemedim, ama vize çıkma süreci hakkında ilerleyen zamanlarda göreceğiz durumu bakalım.. saat 9'da girmiştim içeri, 9,40 tı sanırım çıkışım da.

detaylar:

* uçak bileti rezervasyonuyla gittim
* hiçbir belgemin orjinalini almadı
* sadece sabıka kaydı ve sağlık raporunun orjinallerine de bakmak istedi
* Axa sigortasının 17 sayfalık kapsamlı anlatım çıktısı vardı elimde ispanyolca onun da sadece ilk 3 sayfasını aldı-çünkü genel bilgiler 3. sayfada yazıyor- diğer sayfaları bana geri verdi
* uzun süreli kalış olduğu için, şengen değil national vize formunu doldurdum
* ailenin maddi durumuna ilişkin ne götürdüysem hepsini aldı ( maaş bordroları, banka hesap dökümü, tapu, ruhsat gibi)
* ilk sorduğu soru, nerede kalacağım oldu.(davet mektubumda yazıyordu zaten gösterdim hemen ben de)
* vee para alacak mısın yoksa tamamen gönüllü mü dedi. ben de cep harçlığı olacak sadece dedim. -- o kısmı umarım anlamıştır-- neyse..
* benim kurum bana bir sürü ispanyolca belge göndermişti kendilerini anlatan ve ulusal ajansla karşılıklı yapılan anlaşmaya dair, hepsini verdim onların da..


** en komiği de ve belki de olumsuzu-bilemiyorum olumsuz mu algılamalıyım bunu ama-, belgelerini tek tek kontrol etmicem, sen ne koymak istiyorsan hepsini koy buraya dedi.

ama sonuç olarak hiçbir şey için, bu eksikmiş demedi. aksine ikametgah, vukuatlı nüfus örneği ve ailemin nüfus cüzdan fotokopilerini geri verdi almadı.

**dünden aklımda kalan en komik olay, evraklarını pasaportlarının içine yerleştirmiş normal insanlar ve ben! pasaportun içindeki evrak kalınlığı yüzünden kapağı ardına kadar açık duruyordu:D millet bana gülümseyerek bakarken, ben de ama benden çok şey istiyorlar o yüzen bu kadar fazla diye kendimi savunuyordum..

sırada beklerken tanıştığım amcalar, ben 3-4 ayda verilen vizeler olmuş diye biliyorum dediğimde; iyi de sen gönüllü gidiyorsun neden senin işini zora koşuyorlar ki demişrlerdi.. ben de ne güzel dediniz be amcacım diye düşünmekteydim o sırada..
*******************************************************************
17 Aralık 2010

Bu sabah aldığım bir telefonla, 

"Gökçe Hanım vizeniz çıktı" dedi İspanyol bir hanım sevimli Türkçesiyle.

Ben de vizem çıkmadan bu yazıyı eklememe kuralımı uyguluyordum ve vizem çıktığına göre başvuru sürecimle ilgili yazıma bugün aldığım mutlu haberle devam ediyorum.

Öncelikle ben hem Ankara Büyükelçiliği'nin sitesinden hem de İstanbul Konsolosluğu'nun sitesinden baktım evraklara. İzmir'den başvuracağım için İstanbul'un bölgesindeydim o sebeple İstanbul'dan yaptım başvurumu.




İspanya Vizesi İçin Hazırladığım Başvuru Belgeleri:

1. Pasaport

2. Pasaport Fotokopisi (kapak,ilk sayfa, dolu tüm sayfalar ve en arka sayfası)

3. Vize Başvuru formu (1 adet biyometrik fotoğraf yapıştırılmış ) Oturum vizesi 90 günden fazla olan kişiler formunu dolduracağız, 



şengen vize formunu değil!!!


4. Uçak bileti “Rezervasyonu”

5. Davet Mektubunuz ( kurumunuzdan rica edin, kalacağınız yeri bu yazıda belirtsinler. Benim öyleydi mesela, direkt nerede kalacağım yazıyordu adresiyle birlikte)

6. Faaliyet Anlaşmanız

7. AXA sigorta kartınızın önlü-arkalı fotokopisi 

*kartı geldiği A4 kağıttan ayırmadan direkt o şekilde fotokopisini arkalı önlü çekerek vermiştim. orada şifreniz yazıyor mesela ön sayfada, onun üstüne post-it yapıştırıp kapatarak çekebilirsiniz fotokopisini ya da önemli değil böyle de veririm -şifrem gözüksün- diyorsanız sorun yok.

ek olarak, kartla gelen belgeler içinde,  "EVS GROUP INSURANCE PLAN CERTIFICATE OF COVERAGE"  yazan belgenin de fotokopisini koymuştum ben.

8. Adli sicil kaydı (bunu Yeminli Tercümana İspanyolca'ya çevirtmiştim --ama o kadar kasmaya gerek yok İngilizceye de çevirtebilirisiniz. 40 liraydı ama fatura istediğimde 50 lira oldu ücret. İngilizcesi 30 liraydı faturasız, fatura isterseniz o da 40 falan oluyor sanırım.  

Bir de tercüman bürosunun sizi yönlendireceği Notere onaylatmanız lazım yeminli tercüman çevirinizi, sonra da Kaymakamlıktan Apostilini yaptırmanız gerekiyor(bu ücretsiz)
noterden de, 43.83Tl aldılar benden.

Neden fatura istedim tercümanlık bürosundan ve noterden? çünkü bu parayı geri almayı hedeflediğim için yaptığım harcamaların kanıtlanması lazım faturayla o sebeple) 

not: Sabıka Kaydı ve Sağlık Raporu için, Asıllarını almıyorlar, fotokopilerini alıyorlar ama yine de orjinal belgeleri de görmek istiyorlar.

9. Sağlık Raporu 

Herkesin en korktuğu ve üşendiği şeylerden biri. Yok devlet hastanesi yok sağlık ocağı mı vb.. gibi sorular var akıllarda. 

Kendi yaptığımı söylüyorum, bu sayfada;

öğrenci vizesi ya da herhangi bir vizeye tıkladığınızda yazan bir ibare var, şöyle ki:  

2005 yılı Uluslararası Sağlık Tüzüğünde belirtilen, halkın sağlığı için tehlike arz edebilecek hastalıklardan hiçbirini taşımadığını belgeleyen doktor raporu.
Rapor ispanyolca, ingilizce yada fransızca dillerinden herhangi birinde hazırlanmış değilse, tercüme ettirilerek Kaymakamlıktan ‘La Hey Apostil Mühürü’ 
kondurtulmalıdır. Başvuru sırasında raporun aslı ve fotokopisi gerekmektedir.


Ben burda istedikleri şeyi, direkt İngilizce yazdırdım doktora, Ege Üniversitesi'nde-- yazı şöyleydi: 

To whom may it concern,

This to certify that the named hereafter İSİM_SOYAD has been examined and found to be free of any of the illness that may have serious public consequences, as described and established in the International Health Regulations of 2005.

altında doktor adı ve imzası + Başhekimlik mührü ve imzası vardı. 

* ingilizce aldığım için çeviriye gerek yoktu ama gidip Konak Valiliği hukuk İşlerinden Apostil yaptırdım-baya uğraşarak.. sistem bozuktu falan filan..

işin komiği belgeleri alırlarken konsoloslukta, belgenin orjinali ingilizce olduğu için APOSTİL'e gerek yoktu dediler bana.. Yine de siz bilirsiniz-- sonuçta apostil yaptırmak ücretsiz..

10. Ailenizin maddi durumuna ilişkin belgeler:

Burada şu olsun ya da olmasın diye bir şey yok. ne varsa ekleyebilirsiniz.. Hepsinin de fotokopisini alıyor, orjinallerini falan görmek istemiyorlar.

Tapu, araç ruhsatı, maaş bordroları, bankada belli bir miktar paranız varsa onun Euro cinsinden yazıldığı bir belge. Ben garantiden aldım bunu, şu kişinin hesabında şu kadar türk lirası-şu kadar euro- vardır. şeklinde yazılmıştı. ve benden sorf bunu vermek için 40 lira aldılar!!! 

11. Ailenizin sizi destekleyeceğine dair bir yazı.örnek şöyle olabilir:

Kızımız/oğlumuz ................, ..................... tarihleri arasında, ..............’nın .................. kentinde, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Kapsamında, Avrupa Gönüllü Hizmeti Programına katılacaktır. Bu program çerçevesinde karşılanmayan tüm masraf ve ihtiyaçları tarafımızdan müşterek olarak karşılanacaktır.

Saygılarımızla.  tarih 

anne&baba ad soyad imzası

12. Gönderen Kurumunuzdan alacağınız destek yazısı

13. Ev Sahibi Kurumun kendini tanıtan belgeleri ve ulusal ajansla yapılan anlaşmanın fotokopisi de eklenebilir isterseniz.*bana göndermişlerdi, o sebeple ben koymuştum*

14. Öğrenim durumunuzu gösteren diplomanız ya da öğrenci belgenizin fotokopisi

15. Nüfus cüzdanı fotokopiniz

16. Anne&Babanızın Nüfus cüzdanı fotokopileri ( emin değilim ama sanırım aldılar bunu da)

17. İkametgah ya da vukuatlı nüfus kaydı belgelerine gerek yok bana geri verdi onları. (ama dediğim gibi ben İstanbul'dan başvurdum ve almadılar. Ankara Büyükelçilik sitesinde ise istendiği yazıyordu)




Ben bu süreçte ONUR 'dan yardım aldım, blogunda o da gayet güzel anlatmıştı. Kendisine de teşekkür ediyorum.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Zorlu bir süreç daha var önümde Valiz Hazırlamak!!!


46 Responses
  1. Mehmet KAYMAL Says:

    Tebrik ederim gerçekten kısa sürede çıkmış vizen umarım bizde bu kadar şanslı oluruz :)

  2. Gokceowyn Says:

    9 günde çıktı, h.sonunu da saymazsak 7 gün oluyor ki ben hiç beklemiyordum İspanya'yla ilgili duyduklarımdan sonra. güzel bir yılbaşı hediyesi oldu açıkcası. darısı başına diyorum:)

  3. Lethe Says:

    Gökçe senin adına çok sevindim,Agh yi araştırıken buldum bloğunu bu yaz arkadaşlarla biz de gideceğiz :) her şeyini anlatırsan buraya sevinirim,hoşçakal :)

  4. Gokceowyn Says:

    teşekkürler:) yazmayı planlıyorum her şeyi merak etmeyin:)

  5. Unknown Says:

    gökçe öncelikle teşekkür ederim bu detaylı bilgiler için..
    sen yazmaya dewam et bu şekilde:) bende düşünüyorum agh,araştırırken senın bloguna rastladım :D iyi de oldu..

  6. Gokceowyn Says:

    Teşekkürler:)

  7. oylum Says:

    Gökçe gerçekten tebrik ederim. Yazılarının devamını okumak için sabırsızlanıyorum. Darısı başımıza olsun..

  8. Adsız Says:

    meraba öncelikle tebrikederim :) ben önerdğiniz sayfalara baktım ama o kadar çok yazı var ki yani sonuna geldiğimde başını unutuyorum. böle bi projeye katılmayı çok istiorum.hemde gitmek istediğim ülke tamda ispanya :) gönderici kurumu nasıl bulabilirim asıl sorun bu sanrım.yardımcı olabilrisen çok sevin,inirm çnkü sayfalar okadar karışık kki netten nasıl başvuru yapcağımı bile anlamış değilim.

  9. Adsız Says:

    ayrıca bnde izmir de ege üniversitesinde okuyorum sanırım aynılarını böyle bi fırsatı yakalrsam bnde yaşıcam:)

  10. Gokceowyn Says:

    interneti bulursam sansli sayiyorum kendimi o sebeple bir sure daha yanitsiz kalabilir sorular.. verdigim linkler gercekten cok aciklayici idi aslinda.. ama bir kac kisiye gonderdigim detyali anlatimi buraya da yaziyorum simdi.. sonra yazmaya calisirim yine:

    bu ulusal ajansın sitesini okursan orada bir link göreceksin.

    *Akredite Kuruluşlar Veritabanı (http://ec.europa.eu/youth/evs/aod/hei_en.cfm) diye oraya girip ülke seçebiliyorsun ve açılan sayfada çok detaylı açıklanmış projelere ulaşıyorsun seçtiğin ülkenin. haliyle oradan bakacaksın. ben oldukça fazla başvuru gönderdim. öyle böyle değil gerçekten çok fazla 500'den fazladır diye düşünüyorum. hatta çok daha fazla bile olabilir.

    ve çok uzun süre kabul alamadım. sürekli gönüllümüz var, bir sonraki döneme tekrar yaz gibi klişeleşmiş yanıtları alıyordum. ama sonra birinden yanıt alabildim. ben sosyoloji mezunuyum ve yanıt aldıgım proje de göçmenlerle ilgili. haliyle ilgi alanı ya da okudugun bölüm önemli değil dense de, önemli aslında bir yerde.

    o sebeple, başvurdugun projelerin konuları kabul aldıktan sonra önemli senin için. mesela ben çok fazla başvuru gönderdim ve genelde, gençlik, eğitim, sanat, kültür, ayrımcılık vb. konularındakilere yolladım.

    örneğin çocuklarla çalışamazsan ya da engellilerle ya da yaşlılarla vb.. o projelere başvurmayacaksın daha en baştan. yine de seçim senin tabi, ben kabulü alayım da gerisini hallederim diyorsan sen bilirsin. çünkü gittiğin yerde koşulları kaldıramayabilirsin ve istemediğin bir projede çalışmak zor gelebilir haliyle. *ama illa zorunlu da değilsin, olmuyor kardeşim diyip dönebilirsin elbette ama bu kimsenin tercih ettiği bir yol değil. önce çözümlerini aramak isterler..*

    benim okulum bitti, o sebeple okul derdim yok.
    ama okul bitirmeden gitme hedefin varsa, ve 6 aydan uzun(2 aya kadar olabilir bu süre de) gitmeyi düşünüyorsan (çünkü kısa dönemler de var. yani 3 haftalığına bile gidebiliyorsun) elbette ki okul işin sana kalmış. uzasın banane diyorsan onu göze almışsan başvur okurken. yoksa son senende başlarsın bu işlere ve mezun oldugun gibi kabul de almışsan gidersin. sorunun kalmaz böylece okul derdi diye.. ki bence mantıklısı da bu, uzun dönem gidecek biri için okulunu bitirmeden bu işlere bulaşma derim. sadece bir tavsiye tabi, sen bilirsin.

    AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ'ne gelince.. bu program TÜRKİYE ULUSAL AJANSI 'nın sürdürdüğü bir program ve çok detaylı bir yazı var sitelerinde. oraya bakmanı tavsiye ediyorum zira ben o şekilde 40 madde yazarak açıklayamam:) ama blogta bahsetmiştim biraz ahg'den de:

    http://gokceowyn.blogspot.com/2010/12/evs-nam-diger-agh.html

    ama asıl link bu, ulusal ajansın kendi sitesinde, burayı okumanı tavsiye ediyorum :http://www.ua.gov.tr/index.cfm?action=detay&yayinid=212598764F3641BF52F056D6A8C57F623A5FB&CFID=4016101&CFTOKEN=84859985

    detaylıca oku, sonrasında soruların varsa yine yazarsın.

  11. eser Says:

    Selam Gökçe, tebrik ederim seni. Umarım unutamayacağın güzellikte bir deneyim olur.
    Benim de birkaç sorum olacak sana: Öncelikle hiç dil bilmeseniz bile EVS 'ye katılabilirsiniz diyorlar ama yinede orta seviyede ingilizce bilmek gerekir değil mi?
    Ayrıca "Uzun süre kabul alamadım" demişsin ya ne kadar zamanda geri dönüş oldu sana?
    Ve 500 den fazla başvuru yapmışsın, farklı ülkeler ve farklı projeler olsa gerek; peki bunun için motivasyon mektuplarını ve cv ni gönderen kuruluşlara mı veriyordun yoksa http://ec.europa.eu/youth/evs/aod/hei_en.cfm linkinde ki proje koordinatörlerine bizzat motivasyon mektubu ve cv ni mail atarak mı başvuruyordun? Çünkü gönderen kuruluş ve ayrıca ev sahibi kuruluş bulmak ve bunu tek bir proje için değil senin gibi 500 ve belki de daha fazla proje için yapmak cidden çok zor...
    Şimdiden teşekkürederim, cevaplarını sabırsızlıkla bekliyorum.
    Sevgiler...

  12. Gokceowyn Says:

    Eser:
    öncelikle teşekkürler. Örneğin ispanyolca bilmeden ispanya yaşaman zor ama motivasyonuna ve hızlı öğrenmene de bağlı tabi. ama her ülke için en azından belli bi düzeyde ingilizce biliyor olman gerekmekte.

    şuanda görev aldığım projeyi bulma sürecim neredeyse 1-1,5 yıl !! ama ben ilk zamanlar başvurularımı öyle çok da bilgili olmadan yapıyordum. oysa ki her kurumua ve projeye ve hatta ülkeye özel bir kaç tane sadece bazı yerlerini değiştirdiğin motivasyon mekuplarının olması gerek bence. böylesi daha iyi çünkü. aynı şeyleri yazarak farklı ülkelere gönderme. mesela onların sevdiğin özellikleri ya da ne hoşuna gidiyorsa ya da hangi konu hakkında bilgin varsa ondan da bahsetmelisin motivasyon mektubunda.

    motivasyon mek. ve cv mi o verdiğin linkte arama yapıp contact person'ın altındaki adreslere gönderiyordum ben evet.


    maille başvuru yapmak çok zorlu ve uzun bir süreçç ve elbette yorucu.. ben bu konuda gönderici kurumumdan yardım almadım! ev sahibi kurumdan kabul aldıktan sonra gittim dedim ki benim böyle bir proje kabulim var gönderici kurumum olur musunuz.. onlar da her şey hazırdaydı zaten olur dediler tabi ki..

  13. eser Says:

    Verdiğin bilgiler için teşekkürederim Gökçe.

    İyi şanslar!

  14. Adsız Says:

    Gökçe merhaba, ben de şu an ispanya-agh vize sürecindeyim, blogun inanılmaz yardımcı oldu çok teşekkür ederim. Bütün belgelerimi hallettim sadece uçak rezervasyonu ve formu doldurmak kaldı.Formu ingilizce olarak doldurucaz dimi, formun çoğu yerini anlamada zorluk çekiyorum, mesela okumak ya da çalışmak için gitmiyorum hangisini işaretlemem lazım.Doldurulmuş halini paylaşabilir misin, ya da doldurmam da yardımcı olur musun? çok teşekkürler
    Umut

  15. Gokceowyn Says:

    Gökçe merhaba, ben de şu an ispanya-agh vize sürecindeyim, blogun inanılmaz yardımcı oldu çok teşekkür ederim. Bütün belgelerimi hallettim sadece uçak rezervasyonu ve formu doldurmak kaldı.Formu ingilizce olarak doldurucaz dimi, formun çoğu yerini anlamada zorluk çekiyorum, mesela okumak ya da çalışmak için gitmiyorum hangisini işaretlemem lazım.Doldurulmuş halini paylaşabilir misin, ya da doldurmam da yardımcı olur musun? çok teşekkürler


    Umut merhaba,

    http://www.maec.es/es/MenuPpal/Consulares/Formularios/Documents/2010Solicitud%20de%20visado%20nacional%20-%20EN.pdf

    bu formu doldruman gerek zaten ingizlice form ispanyolca olmadigi için kolay doldurabilecegini dusunuyorum ama..

    bir kaç not yazayim sana:

    ilk sayfa zaten isim ad pasaport numarasi adres vb... faslini geçip 2. sayfa 20. soruda: ilk sikki isaretleyeceksin.

    Residence without work permit


    yazan kismi ( ben buna isaret koymayi unutmustum ama sorun degil yani.. sorun çikmadi)

    21. soru proje baslangic tarihin ya da uçak biletini ne zaman aldinsa..

    22. multiple entries

    23. çalisacagin kurumun adresi

    24. soru da ben benim ispanyadaki kurumun sorumlusu genel muduru artik her kimse onun bilgilerini almistim.. oraya onlari yazdim.. sen istersen mentoruna sor onun bilgilerini yaz ya da bos kalsin..

    sonuçta evs nedir biliyorlar konsoloslukta artik ve ne için gidecegini nelerin oldugunu biliyorlar.. o sebeple sanirim sorun olmaz bu kismi dolsrumazsan da--


    ayrica, zaten benim yazimi okudunsa ne dediklerini her seyi yazdim yani.. ama bu bana ozel bir sey. benden 1 hafta sonra evs için basvuran bir arkadasim daha vardi. o da ispanya'ya gidecekti. onun vizesi 3 haftayi buldu mesela.. herkesin ayni gun saatte çikacak diye bir kosul yok.. sundugun belgelerden, senin durumuna projene vs.. her seye bagli yani..

    kolay gelsin

  16. Adsız Says:

    lanet olsun bu evs 'e de İspanyayada! Ben de tam 2 yıldır ispanyada evs arıyorum. Bende senin kadar başvuru yaptım aldığım cevaplar da aynıydı. En son bir kuruluştan yanıt aldım .1 nisana başvurdular ispanya ulusal ajansına ,haziran ayı geldi hala cevap yok! ne illet bir şey şu evs!

  17. Gokceowyn Says:

    ama zaten nisan başvurusunun yanitının haziran sonuna doğru verildiğini bilmen gerekir

  18. Adsız Says:

    haziran sonu mu?off beklemekten sıkıldım artık. çok zorlu bir süreç.sana eğlenceli evsler

  19. selin88 Says:

    Gökçe merhaba,
    Vizeye başvurcağım blogun çok yararlı oldu ellerine sağlık.

    6) Anne ya da babanızdan alacağınız destek yazısı ("Oğlumu/Kızımı maddi ve manevi olarak destekliyorum. Bir sorun olması durumunda masraflarını karşılayacağıma dair sizi temin ederim." gibisinden şeyler.)
    bunun ingilizce olması gerekiyor? Ya da ispanyolca ?

    şimdiden teşk.ederim

  20. Gokceowyn Says:

    türkiyede yaşadığımıza göre: TÜRKÇE olması gerek.

    oraya da Türkçe yazdım zaten.

    resmi belgeler ve istedikleri dışında her şey Türkçe. sen gidip de ispanyolca konuşmuyorsun ki konsoloslukta:p

  21. Adsız Says:

    Merhaba Gökçe,

    Umarım güzel günler geçiriyorsundur İspanya'da.

    Vizeye başvuracağım bloğun çok faydalı oldu.
    6) Anne ya da babanızdan alacağınız destek yazısı ingilizce mi türkçe mi

    şimdiden teşk.ederim

  22. selin88 Says:

    pardon yanlışlıkla 2 kere göndermişim

  23. Gokceowyn Says:

    yoo 2 kere gelmemiş..

    ispanya şahane:)) 4 yıllık hayalimdi kavuştum nasıl olabilir ki;;))

    rica ettim ayrıca

  24. selin88 Says:

    Gökçeeeee Konsolosluğu tarif etmen harika olmuş , İspanya Konsolosluğu diyince kimse bilmiyor Metrociyden inince hemen ulaştım. Vizedede korktuğum gibi olmadı 5 belge aldı gerisine bakmadı bile. Blogun bu süreçte bana çok yardımcı oldu. LLerida beni bekliyor , yolun düşerse bende seni beklerim:)

  25. Gokceowyn Says:

    Rica ederim Selin, tebrikler.. Lerida'da Belediye'de benimle aynı gün projesi başlamış bir arkadaşım vardı.. :) O'nun da bitti projesi benimse son 3günüm kaldı İspanya'da.. Davet için teşekkürler.. Kim bilir belki;)

  26. selin88 Says:

    evet Gurbet:) Tesadüfen bir email grubunda tanıştık ve aynı kuruluşun gönüllüleri çıktık! sağolsun bana destek oldu

  27. Adsız Says:

    selin sen vizeni aldınmı

  28. Adsız Says:

    hayır 4 ağustosta bavurdum hala ses yok , ya sen?

  29. Gokceowyn Says:

    selin 3haftalık bekleme süresi normaldir.

  30. Adsız Says:

    ben ela.sanırım beraber basvurduk:) hala cvp yok

  31. selin88 Says:

    Ela heleşükür burda buluşabildik , soyadın aklımda kaldı sadece netten aramaya çalıştım seni:)

    selin_yilmaz88@hotmail.com msn adresim ekle görüşelim.

  32. Adsız Says:

    Merhaba Gökçe adım sizin adınıza sevimdim ve bu konu hakkında verdiğiniz bilgiler bize ışık tutuyor.

    Bende Agh duyduğumdan beri site yazanları iyice ezberledim diyebilirim. Yakında umarım bir dil dil kursuna gidip ingilizce projeleri okuyarak motivasyon mektubumu yazabilirim. Cv hazırladım ama yeterli değil umarım İspanyayı görenlerden olabilirim...

  33. Adsız Says:

    Merhaba Gökçe hanım sizin adınıza sevindim ve bu konu hakkında verdiğiniz bilgiler bize ışık tutuyor.

    Bende Agh duyduğumdan beri ua sitede yazanları iyice ezberledim diyebilirim. Yakında umarım bir dil dil kursuna gidip ingilizce projeleri okuyarak motivasyon mektubumu yazabilirim. Cv hazırladım ama yeterli değil umarım İspanyayı görenlerden olabilirim...

  34. Gokceowyn Says:

    önclikle adını falan yazmamışsın lönk diye konuya girdiğin için ben de öyle yapıyorum!

    Öyle şey olmaz. Eğer başvurulursa ki Zaten internetten yapılıyor Axa başvurusu onlar onlar da onaylıyorlar ama kartının gelmesi vakit alabiliyor doğal olarak frasadn postayla geldiği için. Gönderici kurumunun nesi değişik anlamadım? İlgisizlerse ve saçma sapan yönlendirmeler yapıyorlarsa; onlara deki ben durumu Ulusal Ajansa yazacağım! Evs'ten sorumlu birimin e-postaları sitelerinde tazıyor. Yarın onlara durumu bildiren bir mail yaz seni onlar yönlendirsin bu konuyla ilgili. Gönderici kurumunun söylediği mantıklı değil AXA OLMADAN EVS gönüllüsü olunmaz o senin en doğal hakkın. Irada kullanacağın sigortan başına bir şey gelirse.

  35. Gokceowyn Says:

    ULUSAL AJANS UZMANLARINA ERİŞİM >> e-mail: agh@ua.gov.tr

  36. Renkli Yazar Says:
    Bu yorum yazar tarafından silindi.
  37. Renkli Yazar Says:

    Tekrar Merhaba Gökçe; çok pardon adımı yazmadığımı sonradan farkettim, ben Burcu. Teşekkür ederim, hemen konuyu ulusal ajansa yazıyorum. Görüşmek üzere..

  38. Gokceowyn Says:

    tamamdır dediğim gibi ulusal ajanstan en sağlıklı yorumu alırsın zira bazı gönderici kurumlar gerçekten çok sallapati davranıyor ve birilerinin onları denetleyio dürtmesi lazım. Ulusal ajans eğitümine katılmadın mı? Ayrılış öncesi eğitimi?

  39. Renkli Yazar Says:

    Hayır :( Eğitimin geçtiğini başka birinden öğrendim sonra :( Eğitim tarihini bile haber vermediler :(

  40. Renkli Yazar Says:

    Tekrar merhaba Gökçe, benim projem 6 aylık, acaba bana 3 aylık mı verirler vizeyi yoksa 120 günlük mü? sana 3 aylık mı vermişlerdi? Ben 90 günden fazla vize vermediklerini duymuştum, ama vize işleriyle uğraşan birisi sana 120 günlük verirler, sen de oraya gidince polis merkezine gidersin falan dedi? En kısa zamanda cevaplarsan sevinirim canım, teşekkür ederim.

  41. Gokceowyn Says:

    merhaba burcu bundan 1 sene öncesinde vizeye başvurduğum için ben şuan prosedür ve vize işlemleri değişmiş olabilir. 1 hafta önce bile yapılan şeyi değiştirebiliyorlar ona bakarsan. O sebeple yazacaklarım birebir böyle olacak deuk değildir. soruna gelince benim projem 6 aydan uzundu o yüzden bana 3 aylık vize verdiler oraya gidince yabancılar polisine gidip oturum kartına başvurdum ve onu aldım AMA 6 AYDAN KISA KALACAK KİŞİLERE 6 AYLIK ÖĞRENCİ VİZESİ VERİLİYIRDU 2010-2011 yıllarında. Şuan değişmiş de olabilir. Eğer değişmediyse sana direkt 6 aylık ispanya öğrenci vizesi verilecek demektir. Oturum kartı olayına falan girmeyeceksin yani

  42. Gokceowyn Says:

    ayrıca sen vizeye başvurmadın mı hala? Zaten başvururken 90 günden uzun kalacaklar diye bir ayrım var formlarında. Oraya gidince yönlendirir seni konsolosluktakiler bizzat 1. Ağızdan sorarsın duyumlara bakmadan

  43. Hazal Says:

    Merhaba Gökçe, ben Hazal, İspanya'da bir projeden kabul aldım ve Temmuz sonunda gideceğim. Şuanda da vize süreciyle uğraşıyorum ve davet mektubu konusunda sıkıntı yaşıyorum. Senin kuruluşunun sana yolladığı davet mektubunu rica etsem örnek olarak gönderebilir misin? Şimdiden çook teşekkür ederim.

  44. Gokceowyn Says:

    hazal yapman gerekn İspanya'daki kurumdan bu belgeyi istemek. onlar gönderecekler ve nasıl olduğunu da biliyor olmaları lazım.

  45. Hazal Says:

    Normalde öyle olması gerektiğini biliyorum ama maalesef onların bu prosedürden haberleri yok ve ingilizce de bilmediklerinden dolayı iletişimde biraz sorun yaşıyoruz. Ama hallettim, kendi davet mektubumu pek bilmediğim bi dilde yazıp imzalatan ilk insan olmuş olabilirm:)

  46. Gokceowyn Says:

    sevindim hallolduğuna:)