Zamanında Eskrim'e Meraklıydım..



http://sporgunlugu.wordpress.com/2006/12/21/97/  sitesindeki yazıdan alıntıdır:


Private Sozluk Sitesindeki İleti


Yazan: sporgunlugu 21 Aralık 2006

Private Sözlük‘te eskrimle ilgili yazılmış bir ileti çok hoşuma gitti. Önce güldüm, sonra lady of rohan‘ın düşünce biçimine hayran kaldım. Bu fikir benim aklıma hiç gelmedi. Aklıma gelseydi, açıkçası kendimden utanırdım. Çok fesat düşündüğümden şüphelenirdim.
Başarıyı takdir etmek gerekir. Eskrimde de başarıya olan hasretimizi dindirecek dereceler bizi çok memnun ediyor. Ama bu derecelerin hangi turnuvalarda nasıl kazanıldığını tartışmıyoruz. Utku Uluşahin ve bazı arkadaşlarımız geçen sene çok büyük başarılara imza attılar. Özellikle bir bayan eskrimcimizin Avrupa Şampiyonası’nda elde ettiği derece göğsümüzü kabarttı. Bununla birlikte, bu derecelerin bir atımlık barut olup olmadığını sorduğumda çok sert eleştiriler aldım. Bu derecelerin Federasyon tarafından sahiplenilmesi de beni çok şaşırttı. Sporcuların kendi emekleri ile kazandıkları başarıları ne kadar çabuk sahipleniyoruz.
Başarıları değerlendirmenin de bir sınırı var elbette. Çekememezlik, kıskançlık seviyesinde eleştirileri çok sık duyuyoruz. Hemen başarıyı küçümseme eğiliminde olan Türk insanının eleştiride dengeyi sağlayamaması, yukarıda bahsettiğim konuları tartışmaya açmakta çekingen davranmama sebep vermeye başladı.
İşte private sözlük’teki söz konusu ileti endişelerimin yersiz olduğunu anlamamı sağladı. Eleştirmekten ama diğer yandan da öneri sunmaktan çekinmemek gerekir. Bu sınırı koruyamayan kişiler ise kendilerini ifşa eder ve gerekirse tartışma gruplarından atılırlar. Grupta düzeni bozmamak adına eleştiriden vazgeçmemek lazım.
Birileri düşünüyor, eleştiriyor ve bu eleştirilerini çok güzel bir şekilde başka platformlarda dile getiriyor. Bu kişileri gruba nasıl dahil edebileceği bilmiyorum. Umarım onlar grubu bulur.
Söz konusu iletiyi artık paylaşayım:
“lady of rohan / 15.03.2006 21:54:22 / # 1655025 / *
Geçtiğimiz günlerde yapılan, Dünya Eskirm Şampiyonası adı altında gerçekleşen yarışmada, gençlerde birinci olduğumuz spor dalı. (°bkz: epe)Ancak şöyle bir durum vardır, İran, Fas, Mısır, Hindistan gibi ülkelerde yapılan dünya şampiyonalarına İtalyanlar, Fransızlar katılmazlar. biz de böylece, birinci olduk diye hemen reklam yaparız. Bir de yılda pek çok defa dünya şampiyonası olur, bu ilk veya son değildir..”
-------------------------------------------------------------------
Evet, o fesat düşünceli lady of rohan benim! =)
0 Responses