Zaragoza Günlükleri I

16 Ocak 2011 Pazar 
18:17 (Türkiye saatiyle)
Zaragoza’ daki ilk haftam da böylece son buldu. 10 Ocak’tan bu yana  buradayım ama henüz alıştığımı söyleyemem. Hem İspanyolca’ ya hem de şehre.. Çünkü bugün itibariyle soğukta level atladı Zaragoza.  Aslında Perşembe ve öncesi  hava çok  güzeldi. Ancak şuan o kadar soğuk ki, yarın işe sabahın köründe nasıl gideceğimi düşünüyorum çünkü yürüdüğümüz yol öyle az bir mesafe değil. Hava güzelken gayet keyifliydi ama şuan pek de öyle olacak gibi gelmiyor bana.  
Bir de buranın havasında bir gariplik var. Mesela İzmir’ de eğer yağmur yağacaksa hava kapanır, güneş olmaz ve böyle gökyüzü griye bürünür. İşte buranın normal havası bu, güneş yok gündüz bildiğin gri bir gökyüzü. Çok saçma evet biliyorum.. bir de bana sorun..
Ama dediğim gibi ilk zamanlar böyle değildi, 4 gün boyunca süperdi hava.

Sokaklarda yürürken ışığa uyan sürücüler o kadar uzak ki bir Türk’e  çünkü  biz alışkın değiliz böyle her trafik lambasında durulmasına. Ya da ara sokaklarda yani trafik lambası olmayan ama yaya geçidi olan yerlerde bizlere yol verilmesine. Bakıyorum sağ tarafımda bir araba durmuş, ne diye bekliyor ki diye düşünürken,  bana yol verdiğini fark ediyorum.. Aslında çok zevkli ve güzel bir şey buJ



Sonra.. Burası da ilk gittiğimde bir türlü bulamadığım İspanyolca kursumun olduğu binanın arkadan görünüşü. Sınıfta 5 kişiyiz. Diğerleri çeşitli ülkelerden. Senegal ya da Hindistan vardı sanırım.. birinin adı Hüseyin. Diğerlerini hatırlamıyorum bile.  
Aslında  İspanyolca kursumun yerini ilk başta bulamasam da sonradan bulduğumda kendimle gurur duymadım değil :)

*** *** ***

8 Şubat 2011 - Salı 22:40 (Türkiye saatiyle)

Şu üstteki yazımın üzerinden ne sular aktı da haberim yokmuş..


Artık Bir ARAGON'lu gibi şehri gezip, arada çat pat İspanyolca konuşabiliyorum. Çok zor henüz ama yine de belli bir noktaya eriştim diyebilirim. İlk günlerdeki gibi nefret etmiyorum Zaragoza'dan.. Belki de bunda şahane havanın da etkisi vardır:) Güneş sıkça yüzünü göstermeye başladı son zamanlarda, o yüzden çok mutluyum.. Şehri öğrenmeye de başladım, yalnız başıma oradan oraya geziyorum.. Bu hafta sonu çok özel ve güzel geçti. Ablam buradaydı ve deli gibi gezdik. Gayet mutluyum o yüzden. Artık hiç bir şey beni yıldıramaz. Evde internet olmayışına bile takmıyorum bundan sonra. İspanyolca çalışmama yardımı olur böylece.

1 Response
  1. Unknown Says:

    gokceeeeeee cok ozledım senıııı
    ıspanyolca ogrenn ıyıce bana da ogretırsın :D

    cok eglen gez toz manyaklık yap
    optum senıııı
    mayısı 4 gozle beklıormmmm
    besos
    melis